söndag 22 juli 2012

Intervju med AIK:s Daniel Larsson

Daniel Larsson en målvakt jag har ett lite extra gott öga till sen hans tid i Djurgården. Nu är han i ett lag jag inte har lika gott öga till AIK. Men jag gillar Daniel som målvakt och tycker det ska bli spännande att följa honom i AIK och se vad sammarbetet med Stefan Persson lan ge för utdelning.

Jag skickade ett mail till Daniel med lite frågor som jag just fått svar på. Dom delar jag så klart med er!

Ny i AIK hur känns det vara i AIK och tillbaka i stockholm?

Har fått mig en nytändning och bättre förutsättningar att utveckla mig och mitt spel så det känns riktigt bra.

Vad var det som fick dig att välja AIK?

Bra rolig hockey, bra förutsättningar både på och vid sidan om hockeyn. Och framförallt en riktigt bra och nogrann målvaktstränare.

Har du hunnit prata något med Stefan Persson ännu? Var han en del av anledningen du valde AIK?

Han var en stor anledning, hade det som en stor grej att få jobba med en riktigt bra målvaktstränare som vill utvecka en och hela tiden vilja få mig att bli bättre. Vi har hunnit köra lite under sommaren så vi har rätt bra kolla på vad vi ska göra..

Sen du kom hem till Sverige har du kommit till klubbar där du ska ersätta Stefan Liv och Viktor Fasth. Gillar du den extra pressen att ersätta en väldigt populär och duktig målvakt?

Helt klart är det lite extra press, men det är inget ja stör mig på. Jag försöker alltid göra mitt bästa varje match och det är det enda jag kan påverka. Sen vad folk säger vid sidan om är inget ja tänker på eller lägger energi på. Alla har ju rätt till sin egen åsikt även bra och dålig.

Hur tycker du dina två säsonger i HV gått för dig personligen?

Det har varit två frustrerande säsonger, har inte fått ut det ja velat med mitt spel och min utveckling så det finns både bra och dåligt att säga om dom. Men i det stora hela har det varit okey säsonger men känns som det hade gått att få ut mycket mer...

Är det något i ditt spel du vill jobba extra med Stefan Persson för att ändra?

Att komma tillbaka till mina grunder och få lite mer struktur i allt. Känns som jag tappat lite av det som gjort mig framgångsrik tidigare.

Kör du vidare med Reebok eller blir det byte av märker till denna säsong?

Det blir Bauer, vilket känns väldigt skrämmande då jag kört Reebok i 7år så det kan nog bli några svängar till hockeyverkstaden innan allt känns bekvämt.

Vem lackar din mask och hur delaktig är du i motivet? Om dy inte valt redan kanske en bild av Gunnar Leidborg och Honken Holmqvist kan vara en idé?

David Gunnarsson är det som lackar mina masker och vi brukar alltid bolla lite ideer med varandra innan vi fastställer hur allt ska vara så man kan väl säga att jag är rätt så delaktig. Lite fria händer får han alltid för lite coola effekter mm.

Publicerat med tillstånd av DAVEART.com

The story
David about the design:


Watch out, it seems to be a rat invasion in Stockholm...! It was so fun to create Daniel Larsson´s new Elitserien mask for his new team AIK. I have been working with Daniel for many years.

From a distance the design is a clear old school design that breathes AIK, but when you come closer and the TV cameras zoom in the mask you will see what is
happening...! It is a rat invasion all over the mask! In Sweden AIK is also called the rats... That is why... :-)

I love to create 2 in 1 designs, the closer you come the more details you discover and the mask transforms in front of your eyes.



Vad är din målsättning med säsongen?

Mina personliga mål är att jag vill få tillbaka strukturen(grunderna) i mitt spel och tillbaka i landslaget

Har du gett upp NHL eller finns drömmen och viljan få en chans till?

Nä jag har inte gett upp drömmen om NHL men inget av det har varit aktuellt att ens tänka på då mina rättigheter är låsta av detroit till jag är 27 år. Så drömmen lever än...

Jag tycker ju som sagt det ska bli spännande följa Daniel i vinter och se hur samarbetet med Stefan Persson tar sig. Jag personligen tycker ju Daniel ska föröka spela lite större. Tycker av det jag sett att han spelar lite ihopkrupet och att han skulle kunna bli större i målet. Får vi se om hockeyverkstan får till hans nya Bauer skydd så dom passar bra!

Tackar Daniel som tog sig tid svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar