måndag 29 juli 2013

Riktigt roligt Modo!

Det är aldrig kul när spelare får sparken eller kontrakt uppsagda som det så fint heter.

Men när Modo väljer att bryta med Bernhard Starkbaum så är det roligt tycker jag. Absolut inte för Bernhard som var riktigt bra förra säsongen och som absolut hade varit bra och nyttig för Modo att ha kvar.

Utan för den enkla anledningen att Modos två målvakter nästa säsong är Anton Forsberg och Linus Ullmark födda 1992 och 1993. Modo kör i år alltså på två målvakter som är 20 och 21. Grymt roligt och en rolig och bra satsning av Modo.

Självklart ligger det en hel del ekonomi i detta beslut skulle gissa att Anton och Linus inte tillsammans tjänar det Bernhard gjorde. Men jag tror inte heller Modo hade gjort detta val om dom inte trodde på Anton och Linus.

Jag som målvaktsnörd tycker ju det är sjukt roligt. Med två unga och framförallt Svenska målvakter som får chansen att visa vad dom går för. Ihop med Masciej "masken" Szwoch Modos målvaktstränare tror jag dom kommer få till det riktigt bra där uppe.

Båda två visade förra säsongen att dom är redo få chansen. Visst Linus stod "bara" några få matcher men gjorde det väldigt bra. Kom in i ett slutspel och gav Modo chansen. Anton var riktigt bra i Södertälje hela säsongen.

Det ska bli riktigt roligt och spännande att följa Modo i vinter och deras två målvakter.

Som jag sa tycker jag det är riktigt roligt att Modo ger två unga Svenska målvakter chansen! Bra jobbat herrar Näslund och Forsberg!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar