måndag 16 juli 2012

Intervju med Modos/SSK:s Anton Forsberg

Jag har skickat ett mail till en av våra många unga lovande målvakter Anton Forsberg med ett JVM guld i meritlistan och spel med Modo i Elitserien förra säsongen. Den här säsongen är Anton utlånad till Södertälje i Allsvenskan där han ska konkurera med Sebastian Idoff.

Här kommer en intervju med Anton.

Jag har läst att du spelade väldigt bra på CBJ utvecklingscamp. Hur tycker du själv att det gick?

Jag tycker att det gick helt okej, första dagarna var som vanligt väldigt ringrostigt o obalanserat, men med tiden blev de bättre o bättre..

Hur har det varit jobba ihop med Maciej Swzoch?

Det har varit otroligt lärorikt på många sätt. En duktig målvaktstränare med mkt engagemang

Kommer du jobba något med Masken denna säsong eller blir det med Jenna Öhman i SSK?

Jag kommer att jobba med båda två!

Hur känns det att bli utlånad till SSK i år?

Ska bli otroligt roligt och ser fram emot det! En seriös förening som vill framåt!

Vad är din målsättning med säsongen?

Absolut att ta förstaspaden och spela mkt matcher !

Vad blir det för utrustning i år?

Det blir reebok detta året också.

Vem kommer lacka din mask och vad för motiv ska du ha?

Kommer förmodligen att spela med helvit mask denna säsongen

Vad upplevde du var största skillnaden på att spela med CBJ på campen mot att spela på stor rink med Modo?

Det var intensivare, skottlägen från alla vinklar. Ett mkt rakare spel, med mer skott

Fanns det fler alternativ än SSK att lånas ut till?

Jag vet faktiskt inte, ssk kändes som en bra lösning

Vilken eller vilka målvakter ser du upp till?

Lite olika, ingen speciell så, utan finns en del olika ja kollar på...

Där har ni några korta ord från en av två SSK målvakter denna säsong. Anton som enligt alla rapporter jag fått imponerade stort på Colombus utvecklingscamp och var en av dom bästa spelarna på hela campen. Låter lovande för SSK inför den kommande säsongen där dom ser ut att få två bra målvakter!

Tackar Anton som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar